Integrisane akademske studije (IAS)
Integrisane akademske studije predstavljaju, u suštini, spoj osnovnih i master studija. Traju pet godina i nose 300 ESPB.
U prvu godinu osnovnih studija može se upisati lice koje ima završenu srednju školu u četvorogodišnjem trajanju i koje je položilo prijemni ispit. Redosled kandidata za upis u prvu godinu studija utvrđuje se na osnovu opšteg uspega postignutog u srednjem obrazovanju i rezultata postignutog na prijemnom ispitu.
Nastavni plan i program
Nastavni program je baziran na usvojenim principima Bolonjske deklaracije kao i na programima domaćih i evro stomatoloških fakulteta. Nastava traje pet školskih godina i organizovana je kroz ukupno 15 trimestara nastave. Nastavni plan i program studija su definisani uz primenu standarda i principa Bolonjske deklaracije (kao polazne osnove za integraciju našeg obrazovnog sistema u sistem Evro zajednice). Plan i program Fakulteta su usaglašeni sa mogućnostima studenata u ovladavanju znanja uz pomoć savremenih tehničkih i tehnoloških dostignuća u ovoj oblasti. Na taj način studenti postižu visok stepen znanja u stomatološkoj struci. Broj predmeta i nastava po predmetima u potpunosti su usaglašeni sa potrebama prakse i univerzitetskog obrazovanja i obezbeđuju najkvalitetniji obrazovni proces.
Organizacija nastave
- Nastavni proces je organizovan kroz trimestre
- Kontinuirana nastava tokom godine i polaganje ispita posle svakog odslušanog predmeta,
- Uspostavljeni su sistemi kredita,
- Rad u malim grupama,
- Savremena oprema (instituti, laboratorije i klinike),
- Maksimalna kreativnost studenata u procesu ucenja,
- Pohađanje nastave je obavezno,
- Novom metodologijom organizacije nastave i ispitivanja izbegavaju se stresne situacije tokom studija,
Oblici nastave
- Nastava bazičnih stomatoloških predmeta izvodi se u vežbaonicama i salama Fakulteta
- Praktična nastava opšte medicinskih predmeta izvodi se u Medicinskom centru "Južni Banat" u Pančevu.
- Nastava stomatoloških kliničkih predmeta obavlja se na Institutu za stomatologiju Stomatološkog fakulteta u Pančevu na savremenim stomatološkim aparatima.
Struktura studijskog programa
Studijski program Integrisanih akademskih studija stomatologije ima za cilj obrazovanje diplomiranih stomatologa – doktora stomatologije, koji će kvalitetom svojih znanja moći da zadovolje potrebe tržišta rada, kako javnog tako i privatnog sektora u našoj zemlji. Imajući u vidu da jedino stručno visokoobrazovani kadrovi mogu doprineti daljem razvoju stomatologije, usavršavanju i osavremenjavanju tehnologija rada u području stomatologije, što za krajnji cilj ima očuvanje i unapređenje zdravlja usta i zuba, a time i ukupnog zdravlja stanovništva. Obrazujući ove kadrove, Stomatološki fakultet u Pančevu istovremeno daje svoj doprinos cilju povećanja broja stanovnika sa visokim obrazovanjem u zemlji.
Krajnji ishod Integrisanih akademskih diplomskih studija stomatologije je, da diplomirani doktori stomatologije mogu samostalno da rade u stomatološkim ordinacijama i da su kompetentni za izvođenje svih stomatoloških intervencija, koje se obavljaju na nivou opšte stomatologije, kao i mogućnost nastavka edukacije na specijalističkim akademskim studijama ili doktorskim studijama stomatologije, uz podrazumevajuće bavljanje naučno-istraživačkim radom. Po okončanim studijama i odbrani diplomskog rada, student stiče stručni akademski naziv – doktor stomatologije.
Uslovi za upis na Integrisane akademske studije stomatologije su: završena gimnazija ili srednja škola u četvorogodišnjem trajanju, kao i položen prijemni ispit iz predmeta Biologija i Hemija. Merila za utvrđivanje redosleda kandidata - rang lista, utvrđuje se na osnovu ostvarenog uspeha u srednjoj školi (maksimalno 40 poena) i uspeha na prijemnom ispitu (maksimum 60 poena – po 30 poena iz svakog predmeta).
Pregled obaveznih i izbornih predmeta, kao i njihovi kratki sadržaji na Studijskom programu integrisanih akademskih studija stomatologije dat je u knjizi predmeta.
Integrisane akademske studije stomatologije traju 15 trimestara – pet godina u obimu od 300 ESPB bodova. Zahvaljujući organizovanoj nastavi po trimestrima istovremeno je skraćeno vreme studiranja, povećana prohodnost na ispitima i povećana srednja ocena studiranja. Nastava je kondenzovana, što iziskuje maksimalnu angažovanost profesora i saradnika. Kontrinuirani rad studenata u toku tri trimestra u jednoj školskog godini, omogućava da studenti lakše savladaju predviđeno gradivo i sa uspehom okončaju slušanje predmeta. Nastavni program Integrisanih akademskih diplomskih studija stomatologije je tako koncipiran da od prve do pete godine student stiče znanja koja se uvek baziraju na znanju stečenom u prethodnoj godini studija i predmeti su raspoređeni po trimestrima u svakoj godini po logičnom redosledu sticanja znanja iz oblasti stomatologije. Na prvoj godini studija student stiče znanja iz opšte-obrazovnih i bazičnih stomatoloških predmeta i na taj način stiče neophodna znanja za dalje praćenje nastave. Na drugoj godini studija student stiče znanja iz kliničkih medicinskih i predkliničkih stomatoloških predmeta, čime se osposobljava za praćenje nastave iz kliničkih stomatoloških predmeta. U trećoj godini studija, student stiče znanja iz predkliničkih stomatoloških predmeta, kao i osnovnih kliničkih stomatoloških predmeta. Tokom četvrte godine studija, student stiče znanja iz kliničkih stomatoloških predmeta, koji ga osposobljavaju za samostalan rad na pacijentu i uvode u naučno-istraživački rad. Na petoj godini studija, student stiče znanja neophodna za samostalan rad sa pacijentom i osposobljava se za bavljenje naučno-istraživačkim radom.
Rad u malim grupama, što je posebno značajno za kliničke stomatološke predmete se postiže odgovarajućim sistemom organizacije nastave, tako da svaki student ima svoje radno mesto (stomatološka stolica) i pacijenta, a osim potrebnog broja časova vežbi, nastave i studijskog istraživačkog rada, potrebno je da ispune odgovarajuće programe u vidu broja kompletno obavljenih stomatoloških intervencija (dijagnoza i terapija – konzervativna, hirurška, protetska), što iziskuje različito opterećenje u okviru nastave.
Svaka godina studija se vrednuje sa 60 ESPB bodova.
Svrha studijskog programa
Svrha studijskog programa Integrisanih akademskih studija stomatologije je obrazovanje diplomiranih stomatologa – doktora stomatologije, koji će kvalitetom svojih znanja moći da zadovolje potrebe tržišta rada, kako javnog, tako i privatnog sektora u našoj zemlji, što je u skladu sa ciljevima visokog obrazovanja Stomatološkog fakulteta u Pančevu.
Iz razloga što je cilj obrazovanja diplomiranih stomatologa – doktora stomatologije, postizanje i održavanje nivoa kvaliteta usluga, čime se stiče potpuno poverenje korisnika, kao i stalni razvoj stomatološke nauke i prakse i praćenje savremenih naučnih kretanja; primena savremenih metoda i tehnika u procesu obrazovanja studenata; primena rezultata naučnih istraživanja u procesu nastave i procesima rada Fakulteta; uvođenje savremene opreme i novih metoda rada i unapređenje efikasnosti i efektivnosti u korišćenju resursa.
Svrha realizacije Integrisanih akademskih studija stomatologije na Stomatološkom fakultetu u Pančevu je dobijanje kompetentnog doktora stomatologije, koji je osposobljen da samostalno i odgovorno radi u stomatološkoj ordinaciji, preduzimajući sve stomatološke procedure i tehnike za koje nisu potrebne odgovarajuće zdravstvene specijalizacije.
Zahvaljujući nastavi, koju je savladao na Stomatološkom fakultetu u Pančevu, osposobljen je za samostalno vođenje, organizaciju i upravljanje stomatološkom ordinacijom.
Takav doktor stomatologije, iškolovan na Stomatološkom fakultetu u Pančevu je osposobljen ne samo, za individualni rad, nego je osposobljen i da bude dobar učesnik u timskom radu, a osim toga osposobljen je i za bavljenje naučno-istraživačkim radom koje stomatološka struka zahteva.
Ciljevi studijskog programa
Cilj Integrisanih akademskih studija stomatologije na Stomatološkom fakultetu u Pančevu, je da diplomirani doktor stomatologije tokom školovanja na ovom Fakultetu stekne naučna i stručna znanja kao i da ovlada veštinama procedura u stomatologiji. Neophodno je da diplomirani doktor stomatologije postane kompetentan stomatolog, osposobljen za samostalan i stručan rad u stomatološkoj praksi.
Cilj realizacije studijskog programa na Integrisanim akademskim studijama stomatologije na Stomatološkom fakultetu u Pančevu, stvaranje stručnjaka, koji će kvalitetom svojih znanja moći da zadovolje potrebe tržišta rada, kako javnog, tako i privatnog sektora u našoj zemlji. Kako je krajnji cilj ovih studija očuvanje i unapređenje zdravlja usta i zuba, a time i ukupnog zdravlja stanovništva, stvaranjem visokoobrazovnih i naučnih kadrova, doprinosi se daljem razvoju stomatološke nauke, usavršavanju i osavremenjivanju tehnologija rada u području stomatologije.
Kompetentnost stomatologa podrazumeva da je u potpunosti osposobljen za pravilnu i stručnu komunikaciju sa pacijentom, kao i sa zdravstvenim timom sa kojim radi. Osim toga, kompetentnost podrazumeva stručnost u dijagnostikovanju i prepoznavanju oboljenja vezanih za orofacijalnu regiju, kao i preduzimanje odgovarajućih terapijskih mera, koje se odnose kako na konzervativnu, tako i na hiruršku terapiju, koja se sprovodi u opštoj stomatološkoj praksi.
Kompetentan doktor stomatologije je u potpunosti obučen za korišćenje svih aparata neophodnih modernoj stomatološkoj praksi, kao i za primenu najsavremenijih preparata koji se nalaze na svetskom tržištu i koji su zvanično preporučeni od strane stomatoloških asocijacija.
Doktor stomatologije, koji je završio Integrisane studije stomatologije na Stomatološkom fakultetu u Pančevu, po kvalitetu svoga znanja i obučenosti u obavljanju svih opštih stomatoloških procedura, izjednačen je sa doktorima stomatologije koji su završili stomatološke fakultete u Evropi ili Americi, a koji su članovi ADEE, kao i Stomatološki fakultet u Pančevu, jer su svi fakulteti, članovi te organizacije, uskladili svoje programe studija i prihvatili jedan zajednički koncept studija stomatologije i neophodnih kompetentnosti svršenih doktora stomatologije.
Polazeći od ciljeva i zadataka visokoškolske ustanove, a time i studijskog programa, doktor stomatologije poseduje znanja vezana za osnove naučno-istraživačkog rada (ovladavanjem znanja iz predmeta: biohemija, anatomija, genetika, histologija, fiziologija, patološka fiziologija, farmakologija, farmakoterapija u stomatologiji, patologija, mikrobiologija, oralna patologija), kao i metodama naučno-istraživačkog rada, koje se koriste u bazičnim i kliničkim stomatološkim istraživanjima.
Znanja iz opšte medicine, koja su neophodna svakom kompetentnom doktoru stomatologije, stiču se ovladavanjem znanja iz kliničkih medicinskih predmeta (interna medicina, autoimune bolesti i oboljenja zglobova, neuro, infektivne bolesti, hirurgija, oftalmologija, otorinolaringologija, dermatovenerologija, urgentna medicina, sudska medicina).
Usko stomatološka znanja doktor stomatologije poseduje zahvaljujući ovladavanju znanjem i veštinom rada prvo na pretkliničkim stomtološkim predmetima i radom na fantomima (što je obuhvaćeno kroz predmete: gnatologija, stomatološki materijali, bolesti zuba - pretklinika, i pretklinička protetika); a potom na kliničkim stomatološkim predmetima, ovladavanjem znanja i veštinom rada na pacijentu (što uključuje: preventivnu stomatologiju, dentalnu patologiju i endodonciju, mobilnu protetiku, fiksnu protetiku, oralnu medicinu, parodontologiju, anesteziju, oralnu hirurgiju, implantologiju, dečju stomatologiju, ortopediju vilica i maksilofacijalnu hirurgiju).
Da biste videli sadržaj predmeta kliknite na naziv odgovarajućeg predmeta u tabeli.
PRVA GODINA STUDIJA
R.b | Š | Naziv predmeta | T | Tip | Status predmeta |
Časovi aktivne nastave | Ostali časovi |
ESPB | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P | V | DON | |||||||||
1 | 22ANT | Anatomija sa morfologijom zuba | I | 90 | 90 | 0 | 0 | 0 | 10 | O | NS |
2 | 22EN1 | Engleski jezik | I | 40 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | O | AO |
3 | 22BHM | Biohemija | I | 40 | 30 | 0 | 0 | 0 | 5 | O | TM |
4 | 22HST | Histologija sa embriologijom | II | 40 | 60 | 0 | 0 | 0 | 7 | O | TM |
5 | 22BIH | Biologija sa humanom genetikom | II | 40 | 10 | 0 | 0 | 0 | 4 | O | TM |
6 | 22FIZ | Fiziologija | II | 90 | 30 | 0 | 0 | 0 | 8 | O | TM |
7 | 22PAT | Patologija | III | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 5 | O | TM |
8 | 22PFZ | Patološka fiziologija | III | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 7 | O | TM |
9 | 22INF | Informatika | III | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 4 | O | AO |
Izborni predmet 1 | |||||||||||
11 | 22ETI | Etika | III | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM |
12 | 22HEM | Hemija | III | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM |
Izborni predmet 2 | |||||||||||
14 | 22MCE | Matične ćelije | III | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | NS |
15 | 22ORH | Oralna homeostaza | III | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM |
Ukupno | 520 | 290 | 0 | 0 | 0 | 60 |
DRUGA GODINA STUDIJA
R.b | Š | Naziv predmeta | T | Tip | Status predmeta |
Časovi aktivne nastave | Ostali časovi |
ESPB | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P | V | DON | |||||||||
16 | 22MSI | Mikrobiologija sa imunologijom | IV | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 6 | O | TM |
17 | 22FST | Farmakologija sa toksikologijom | IV | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 6 | O | TM |
19 | 22INM | Interna medicina | IV | 50 | 60 | 0 | 0 | 0 | 8 | O | NSK |
18 | 22NEU | Neuropsihijatrija | IV | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 3 | O | NSK |
22 | 22ORL | Otorinolaringologija | V | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 4 | O | NSK |
20 | 22OFT | Oftalmologija | V | 20 | 10 | 0 | 0 | 0 | 3 | O | NSK |
21 | 22OPH | Opšta hirurgija | V | 50 | 60 | 0 | 0 | 0 | 8 | O | NSK |
23 | 22IBO | Infektivne bolesti | V | 20 | 10 | 0 | 0 | 0 | 3 | O | NSK |
24 | 22PRV | Preventivna stomatologija | VI | 40 | 50 | 0 | 0 | 0 | 7 | O | SK |
25 | 22DER | Dermatovenerologija | VI | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 3 | O | NSK |
26 | 22URM | Urgentna medicina | VI | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 3 | O | NSK |
Izborni predmet 3 | |||||||||||
28 | 22FUS | Farmakoterapija u stomatologiji | VI | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM | >
29 | 22JAZ | Javno zdravstvo | VI | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM |
Izborni predmet 4 | |||||||||||
31 | 22OHA | Oralna higijena | VI | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | SA |
32 | 22STE | Sterilizacija i dezinfekcija u stomatologiji | VI | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM |
Ukupno | 480 | 290 | 0 | 0 | 0 | 60 |
TREĆA GODINA STUDIJA
R.b | Š | Naziv predmeta | T | Tip | Status predmeta |
Časovi aktivne nastave | Ostali časovi |
ESPB | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P | V | DON | |||||||||
33 | 22ORP | Oralna patologija | VII | 30 | 40 | 0 | 0 | 0 | 5 | O | NSK |
34 | 22ODR | Opšta i dentalna radiologija | VII | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 8 | O | NSK |
35 | 22GNA | Gnatologija | VII | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 6 | O | NS |
Izborni predmet 5 | |||||||||||
42 | 22OZZ | Organizacija zdravstvene zaštite | VII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM |
45 | 22MUZ | Menadžment u zdravstvu | VII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | AO |
36 | 22ANE | Anesteziologija u stomatologiji | VIII | 40 | 20 | 0 | 0 | 0 | 7 | O | SK |
37 | 22STM | Stomatološki materijali | VIII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | O | NS |
38 | 22ORM | Oralna medicina | VIII | 40 | 40 | 0 | 0 | 20 | 7 | O | NSK |
Izborni predmet 6 | |||||||||||
43 | 22UOK | Uticaj oralnog zdravlja na kvalitet života | VIII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | NS |
46 | 22DMP | Dijagnostički markeri pljuvačke | VIII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM |
39 | 22BZP | Bolesti zuba pretklinika | IX | 60 | 90 | 0 | 0 | 20 | 9 | O | SK |
40 | 22SPP | Stomatološka protetika pretklinika | IX | 60 | 90 | 0 | 0 | 20 | 9 | O | SK |
Ukupno | 440 | 340 | 0 | 0 | 60 | 60 |
ČETVRTA GODINA STUDIJA
R.b | Š | Naziv predmeta | T | Tip | Status predmeta |
Časovi aktivne nastave | Ostali časovi |
ESPB | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P | V | DON | |||||||||
41 | 22OHI | Oralna hirurgija | X | 50 | 90 | 0 | 0 | 20 | 10 | O | SK |
42 | 22DEP | Dentalna patologija | X | 40 | 100 | 0 | 0 | 20 | 10 | O | SK |
43 | 22END | Endodoncija | XI | 40 | 100 | 0 | 0 | 20 | 10 | O | SK |
44 | 22MOB | Mobilna protetika | XI | 40 | 90 | 0 | 0 | 20 | 10 | O | SK |
Izborni predmet 7 | |||||||||||
46 | 22GER | Gerontostomatologija | XI | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | NS |
47 | 22PLS | Primena lasera u stomatologiji | XI | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | NS |
48 | 22PAR | Parodontologija | XII | 40 | 90 | 0 | 0 | 20 | 7 | O | SK |
49 | 22DEC | Dečja stomatologija | XII | 40 | 90 | 0 | 0 | 20 | 7 | O | SK |
Izborni predmet 8 | |||||||||||
51 | 22TPP | Terapijska profilaksa kod rizičnih pacijenata | XII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | TM |
52 | 22ORF | Orofacijalni bol | XII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | NS |
Ukupno | 310/td> | 560 | 0 | 0 | 120 | 60 |
PETA GODINA STUDIJA
R.b | Š | Naziv predmeta | T | Tip | Status predmeta |
Časovi aktivne nastave | Ostali časovi |
ESPB | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P | V | DON | |||||||||
53 | 22MAX | Maksilofacijalna hirurgija | XIII | 60 | 20 | 0 | 10 | 0 | 8 | O | SK |
54 | 22FIX | Fiksna protetika | XIII | 40 | 90 | 0 | 0 | 20 | 10 | O | SK |
Izborni predmet 9 | |||||||||||
56 | 22EN2 | Engleski jezik 2 | XIII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | AO |
57 | 22KOM | Kompjuterizovana stomatologija | XIII | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | I | NS |
58 | 22SUD | Sudska medicina | XIV | 30 | 10 | 10 | 10 | 0 | 5 | O | TM |
59 | 22ORT | Ortopedija vilica | XIV | 40 | 90 | 0 | 0 | 20 | 9 | O | SK |
60 | 22IMP | Implantologija | XIV | 20 | 20 | 0 | 0 | 10 | 4 | O | SK |
61 | 22NIR | Osnovi naučnoistraživačkog rada | XV | 50 | 40 | 0 | 100 | 0 | 5 | O | NS |
62 | 22KBL | Klinički blok | XV | 30 | 100 | 0 | 0 | 40 | 8 | O | SK |
63 | 22ZIR | Završni rad | XV | 0 | 0 | 90 | 0 | 90 | 8 | O | TM |
Ukupno | 300 | 370 | 100 | 120 | 90 | 60 |